poniedziałek, 3 grudnia 2012

Przedsiębiorco, nie wiesz gdzie załatwić sprawę...?

W dzisiejszych realiach społeczno-gospodarczych ilość instytucji z którymi przedsiębiorca ma kontakt przyprawia o zawrót głowy - liczne urzędy, w których wywiązujemy się z obowiązków wobec państwa, punkty informacyjne o różnym zakresie informacji, instytucje szkoleniowe, doradcze pożyczkowe, poręczeniowe, udzielające dotacji… Otaczające nas informacje marketingowe - reklamy w radiu, prasie, na ulotkach, plakatach „przyjdź…”, „skorzystaj…”. Jak to wszystko ogarnąć? To pytanie zadaje sobie wielu mikro i małych przedsiębiorców.

„Prowadzę jednoosobową działalność. W związku z tym, że nie zatrudniam pracowników, swój główny wysiłek koncentruję na świadczeniu usług i możliwie najlepszym spełnieniu oczekiwań klientów – nie mam czasu na wyszukiwanie dostępnych na rynku możliwości w zakresie poprawy funkcjonowania mojej firmy” – stwierdza Pani Angelika Fila, przedsiębiorca z miejscowości Głogówek.

„Przeczytałem ogłoszenie w prasie o możliwości udziału w bezpłatnym szkoleniu, gdy jednak udałem się do wskazanej instytucji okazało się, że ze szkolenia nie mogę skorzystać, gdyż nie ukończyłem 50 lat. Na pytanie, jakie instytucje oferują takie szkolenia informacji nie uzyskałem” – oznajmia Pan Grzegorz Stojanowski, przedsiębiorca z miejscowości Grodków.

Do takich osób jak Pani Angelika Fila i Pan Grzegorz Stojanowski swoją ofertę kieruje Sieć Punktów Konsultacyjnych Krajowego Systemu Usług świadcząca kompleksowe usługi dla przedsiębiorców i osób zamierzających rozpocząć działalność gospodarczą współfinansowane ze środków Unii Europejskiej.

„Usługa informacyjna opieki nad klientem to jeden z elementów naszej oferty polegający na szczegółowej diagnozie potrzeb i oczekiwań klienta, wskazaniu instytucji, w której przedsiębiorca załatwi swoją sprawę, przedstawieniu jej szczegółowej oferty oraz skierowaniu pod wskazany adres, a w przypadku decyzji o skorzystaniu z zaproponowanej oferty, pomoc przy przygotowaniu niezbędnych dokumentów, asysta przy podpisaniu umowy i monitoring dalszej współpracy ze wskazaną instytucją” – wyjaśnia Pan Arkadiusz Skowron, Konsultant Krajowego Systemu Usług z Punktu Konsultacyjnego KSU w Kędzierzynie-Koźlu, prowadzonego przez AT GROUP SA.

Bezpłatna usługa informacyjna opieki nad klientem stanowi nowość w ofercie wsparcia przedsiębiorczości w skali kraju i stopniowo zyskuje coraz więcej zwolenników również na Opolszczyźnie.

„Szukałam pilnego wsparcia kapitałowego celem realizacji inwestycji niezbędnej do rozwoju mojej firmy. Po wizycie w kliku kolejnych instytucjach, trafiłam do Punktu Konsultacyjnego KSU, gdzie konsultant wskazał mi najbardziej atrakcyjną ofertę funduszu pożyczkowego, zaproponował poręczenie Opolskiego Regionalnego Funduszu Poręczeń Kredytowych, pomógł przygotować niezbędne dokumenty. Pożyczkę otrzymałam już w przeciągu miesiąca od pierwszej wizyty w Punkcie Konsultacyjnym KSU” – stwierdza Pani Beata Dawid, przedsiębiorca z miejscowości Rzędów.

Usługa opieki nad klientem realizowana jest w oparciu o bieżącą ofertę regionalną PK KSU dla przedsiębiorców. „W ramach oferty regionalnej gromadzimy aktualne informacje na temat usługodawców z różnych obszarów wspierania przedsiębiorczości, w tym ze wskazaniem konkretnych osób do kontaktu w poszczególnych instytucjach. Wyciągamy wnioski ze współpracy z poszczególnymi usługodawcami i na tej podstawie jesteśmy w stanie dobrać ofertę najlepiej spełniającą oczekiwania klienta” – wyjaśnia Pani Barbara Kubańska Koordynator Regionalny Punktów KSU w Województwie Opolskim.
Osoby zainteresowane skorzystaniem z usługi prosimy o kontakt z Punktem Konsultacyjnym KSU w Opolu prowadzonym przez Izbę Rzemieślniczą w Opolu (ul.Katowicka 55, Tel. 77 453 64 31, e-mail: pkopole@izbarzem.opole.pl) lub Kędzierzynie-Koźlu prowadzonym przez AT GROUP (Budynek BGŻ – II piętro, ul. Piramowicza 16, Tel. 77 4821362, e-mail: pk.kedzierzyn@atgroupsa.pl).