czwartek, 14 marca 2013
KONKURS MIKROPRZEDSIĘBIORCA ROKU SZANSĄ DLA MIKROFIRM
KONKURS MIKROPRZEDSIĘBIORCA ROKU SZANSĄ DLA MIKROFIRM
Mikroprzedsiębiorca Roku to konkurs organizowany przez Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy już po raz dziewiąty. Jego celem jest nagradzanie przedsiębiorców prowadzących najmniejsze firmy i tym samym promowanie idei przedsiębiorczości. Wśród dotychczasowych 83 nagrodzonych znalazły się firmy z różnych branż zarówno nowych technologii, jak i oferujących produkty wytwarzane za pomocą tradycyjnych metod. Warto zatem zgłosić swój biznes do konkursu lub informować o nim znajomych. Zbieranie zgłoszeń trwa od 4 marca do 19 kwietnia.
Jak pokazują liczne przypadki, mikrofirmy mają w sobie olbrzymi potencjał. Wystarczy wymienić przedsiębiorstwo twórców syntezatora mowy IVONA, IVO Software, którym
w styczniu tego roku zainteresował się światowy gigant – firma Amazon. IVO Software została założona w roku 2001, a już w 2005 roku otrzymała tytuł Mikroprzedsiębiorcy Roku, w I edycji konkursu organizowanego przez Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy.
Zwycięstwo w konkursie niewątpliwie wpływa na zainteresowanie inwestorów, wystarczy tylko wspomnieć, że 3 laureatów weszło na giełdę, a wielu znacznie zwiększyło swoje obroty, podkreśla Krzysztof Kaczmar prezes Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy. W związku z tym zachęcamy właścicieli małych biznesów do wzięcia udziału tym bardziej, że każdy może znaleźć odpowiadającą mu kategorię: Senior, Progres i Start, dodaje.
Mikroprzedsiębiorstwa to firmy szczególnie dbające o klienta. By utrzymać się na powierzchni muszą też bacznie obserwować rynek i szybko odpowiadać na potrzeby odbiorców. Jak podkreśla Elżbieta Kurtiak z wydawnictwa Kurtiak i Ley, tworzącego bibliofilskie książki i będącego zeszłorocznym zwycięzcą: Czynnikiem sukcesu w naszej ocenie jest kombinacja wiedzy, kreatywności, wrażliwości artystycznej i gustu, które stwarzają niepowtarzalny styl. Efektem tego jest unikatowy i zindywidualizowany produkt, będący przedmiotem artystycznym. Wytworzenie osobistych relacji z klientami uważamy również za jeden z czynników sukcesu. Nieustannie korzystamy ze szkoleń, warsztatów zarówno biznesowych jak i dotyczących samorozwoju. Wprowadzamy nowe pomysły, podnosimy atrakcyjność produktu. Wsłuchujemy się szczególnie w zainteresowania klientów i tam szukamy inspiracji do tworzenia nowych rzeczy. Stawiamy na kreatywność naszą i naszych pracowników.
O czym to świadczy? Przede wszystkim o tym, że szczególnie w czasach kryzysu trzeba szukać nowych możliwości rozwoju i promocji własnej działalności. Dlatego zachęcamy wszystkich do zgłaszania znanych im mikrofirm do konkursu Mikroprzedsiębiorca Roku. Zgłoszenia można dokonać poprzez specjalny formularz umieszczony na stronie Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy http://www.citibank.pl/poland/kronenberg/polish/6158.htm w terminie od 4 marca do 19 kwietnia 2013 roku. Konkurs ten przeznaczony jest dla firm, które, zatrudniają mniej niż 10 pracowników, a roczny obrót lub całkowity bilans roczny nie przekracza 2 milionów euro.
Możliwości i perspektywy jakie otwiera sukces w konkursie trafnie podsumował laureat roku 2011, Jerzy Sznerski właściciel firmy Sznerski Guss, z branży odlewniczej: Dzięki zwycięstwie w konkursie, obroty mojej firmy wzrosły już czterokrotnie!.
Honorowy patronat nad konkursem objął Wicepremier i Minister Gospodarki Janusz Piechociński. Partnerem merytorycznym konkursu jest Microfinance Centre oraz Koalicja na rzecz mikroprzedsiębiorczości w skład której wchodzą: Business Centre Club, Inicjatywa Firm Rodzinnych, Krajowa Izba Gospodarcza, Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, Polska Przedsiębiorcza, Polski Związek Pracodawców Prywatnych Lewiatan, Pracodawcy RP, Związek Rzemiosła Polskiego.
# # #
Działająca od 1996 roku Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy wspiera w imieniu Banku prace na rzecz dobra publicznego w obszarach tematycznych takich jak: edukacja, rozwój lokalny i ochrona dziedzictwa kulturowego. Realizowane przez nią działania obejmują m.in. program edukacji finansowej dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych Moje Finanse organizowany wspólnie z NBP i Fundacją Młodzieżowej Przedsiębiorczości; Wolontariat Pracowniczy (program zaangażowania pracowników Citi Handlowy w wybrane przedsięwzięcia społeczne), konkursy: Mikroprzedsiębiorca Roku i o Nagrodę Banku Handlowego w Warszawie SA za szczególny wkład w rozwój nauki w sferze ekonomii i finansów oraz Nagrodę im. prof. Aleksandra Gieysztora za osiągnięcia w dziedzinie ochrony polskiego dziedzictwa kulturowego.
Bank Handlowy w Warszawie S.A. to jedna z największych instytucji finansowych w Polsce, oferująca pod marką Citi Handlowy bogaty i nowoczesny asortyment produktów i usług bankowości korporacyjnej, inwestycyjnej i detalicznej. Bank Handlowy obsługuje 20 tys. klientów korporacyjnych i 965 000 klientów indywidualnych poprzez nowoczesne kanały dystrybucji oraz sieć 96 oddziałów. W skład grupy kapitałowej Banku wchodzą takie podmioty jak: Dom Maklerski Banku Handlowego i Handlowy Leasing. Przynależność do Citigroup, największej na świecie instytucji finansowej, zapewnia klientom Banku Handlowego dostęp do usług finansowych w 160 krajach na całym świecie.
Dodatkowe informacje można uzyskać na stronie internetowej www.citihandlowy.pl
Plakat.jpg
Folder.pdf
dokument.doc