W dzisiejszych realiach
społeczno-gospodarczych ilość instytucji z którymi przedsiębiorca
ma kontakt przyprawia o zawrót głowy - liczne urzędy, w których
wywiązujemy się z obowiązków wobec państwa, punkty informacyjne
o różnym zakresie informacji, instytucje szkoleniowe, doradcze
pożyczkowe, poręczeniowe, udzielające dotacji… Otaczające nas
informacje marketingowe - reklamy w radiu, prasie, na ulotkach,
plakatach „przyjdź…”, „skorzystaj…”. Jak to wszystko
ogarnąć? To pytanie zadaje sobie wielu mikro i małych
przedsiębiorców.
„Prowadzę jednoosobową
działalność. W związku z tym, że nie zatrudniam pracowników,
swój główny wysiłek koncentruję na świadczeniu usług i
możliwie najlepszym spełnieniu oczekiwań klientów – nie mam
czasu na wyszukiwanie dostępnych na rynku możliwości w zakresie
poprawy funkcjonowania mojej firmy” – stwierdza Pani Angelika
Fila, przedsiębiorca z miejscowości Głogówek.
„Przeczytałem
ogłoszenie w prasie o możliwości udziału w bezpłatnym szkoleniu,
gdy jednak udałem się do wskazanej instytucji okazało się, że ze
szkolenia nie mogę skorzystać, gdyż nie ukończyłem 50 lat. Na
pytanie, jakie instytucje oferują takie szkolenia informacji nie
uzyskałem” – oznajmia Pan Grzegorz Stojanowski, przedsiębiorca
z miejscowości Grodków.
Do takich osób jak Pani
Angelika Fila i Pan Grzegorz Stojanowski swoją ofertę kieruje Sieć
Punktów Konsultacyjnych Krajowego Systemu Usług świadcząca
kompleksowe usługi dla przedsiębiorców i osób zamierzających
rozpocząć działalność gospodarczą współfinansowane ze środków
Unii Europejskiej.
„Usługa informacyjna
opieki nad klientem to jeden z elementów naszej oferty polegający
na szczegółowej diagnozie potrzeb i oczekiwań klienta, wskazaniu
instytucji, w której przedsiębiorca załatwi swoją sprawę,
przedstawieniu jej szczegółowej oferty oraz skierowaniu pod
wskazany adres, a w przypadku decyzji o skorzystaniu z zaproponowanej
oferty, pomoc przy przygotowaniu niezbędnych dokumentów, asysta
przy podpisaniu umowy i monitoring dalszej współpracy ze wskazaną
instytucją” – wyjaśnia Pan Arkadiusz Skowron, Konsultant
Krajowego Systemu Usług z Punktu Konsultacyjnego KSU w
Kędzierzynie-Koźlu, prowadzonego przez AT GROUP SA.
Bezpłatna usługa
informacyjna opieki nad klientem stanowi nowość w ofercie wsparcia
przedsiębiorczości w skali kraju i stopniowo zyskuje coraz więcej
zwolenników również na Opolszczyźnie.
„Szukałam pilnego
wsparcia kapitałowego celem realizacji inwestycji niezbędnej do
rozwoju mojej firmy. Po wizycie w kliku kolejnych instytucjach,
trafiłam do Punktu Konsultacyjnego KSU, gdzie konsultant wskazał mi
najbardziej atrakcyjną ofertę funduszu pożyczkowego, zaproponował
poręczenie Opolskiego Regionalnego Funduszu Poręczeń Kredytowych,
pomógł przygotować niezbędne dokumenty. Pożyczkę otrzymałam
już w przeciągu miesiąca od pierwszej wizyty w Punkcie
Konsultacyjnym KSU” – stwierdza Pani Beata Dawid, przedsiębiorca
z miejscowości Rzędów.
Usługa opieki nad
klientem realizowana jest w oparciu o bieżącą ofertę regionalną
PK KSU dla przedsiębiorców. „W ramach oferty regionalnej
gromadzimy aktualne informacje na temat usługodawców z różnych
obszarów wspierania przedsiębiorczości, w tym ze wskazaniem
konkretnych osób do kontaktu w poszczególnych instytucjach.
Wyciągamy wnioski ze współpracy z poszczególnymi usługodawcami i
na tej podstawie jesteśmy w stanie dobrać ofertę najlepiej
spełniającą oczekiwania klienta” – wyjaśnia Pani Barbara
Kubańska Koordynator Regionalny Punktów KSU w Województwie
Opolskim.
Osoby zainteresowane skorzystaniem z
usługi prosimy o kontakt z Punktem Konsultacyjnym KSU w Opolu
prowadzonym przez Izbę Rzemieślniczą w Opolu (ul.Katowicka 55,
Tel. 77 453 64 31, e-mail: pkopole@izbarzem.opole.pl) lub Kędzierzynie-Koźlu prowadzonym przez AT GROUP (Budynek BGŻ – II
piętro, ul. Piramowicza 16, Tel. 77 4821362, e-mail:
pk.kedzierzyn@atgroupsa.pl).